We bieden verschillende trajecten aan voor kinderen. We kijken naar wat het kind nodig heeft en/of het gezin of school erbij betrokken moet worden. Vanuit het lichaam worden de coping mechanismen zichtbaar. Hierdoor hoeven de kinderen niet te praten maar gaan wij voor het bewegen en doen! Door de methode verandert het gedrag vanzelf. We spiegelen nieuw gedrag in het emotionele brein waardoor het primair gedrag herschreven wordt.

We hebben verschillende trajecten:

Tot twaalf jaar:

  • 2 trainingen van 50 minuten
  • 4 trainingen van 50 minuten
  • 6 trainingen van 50 minuten

Vanaf twaalf jaar:

  • 2 trainingen van 1.5 uur
  • 4 trainingen van 1.5 uur
  • 8 trainingen van 1.5 uur

De aantal trainingen hangt af van de hulpvraag. Dit zullen we in een telefonisch gesprek afstemmen.

Voorbeeld uit de praktijk:

Meisje 9 jaar. “Jij bent anders”. Ik knipper een paar keer met mijn ogen en kijk naar haar moeder. Zij kijkt mij ook verbaasd aan. Ik begin te lachen en ik vraag nieuwsgierig; “waarom ben ik anders?”. Ze huppelt door de zaal heen. Gaat op de bosubal staan en huppelt weer verder. “Jij ziet mij”. Ik kan het niet laten om snel met haar in interactie te gaan. “Ok, we hebben elkaar net een paar minuutjes gezien, hoe merk je dat dan?”. Ze stopt en kijkt me met een schuin hoofd aan. “Ik voel dat”. Moeder heeft me nog geen één moment uit haar blikveld losgelaten.

Ik richt me nu op haar omdat ik me een beetje ongemakkelijk begin te voelen. “Hoe doe je dat?” Vraagt ze mij met een vragend gezicht. “Ik heb haar al een tijd niet meer zien huppelen of meteen horen praten bij een vreemde”. Zij staat nu bij haar moeder en Ik kijk ze beide aan. “Ik moet jullie dat antwoord verschuldigd blijven denk ik, ik doe niks bewust, ik ben er gewoon”. Ik probeer in mijn lichamelijk systeem te zoeken naar een antwoord.

Wat doe ik eigenlijk, jeetje, wat een goede vraag. Het meisje komt naast me zitten. “Je bent lief, je bent gewoon jezelf”. Ik sta echt verbaasd te kijken waarom dit meisje bij mij is en haar moeder ook. “Als jij jezelf kan zijn, kan ik ook mezelf zijn”.

One Reply to “KIDSS Trajecten”

Comments are closed.